Qui som

La Fundació Nou Lloc Habitatge Social és una entitat sense ànim de lucre nascuda l’any 2006 per promoure Habitatge amb Protecció Oficial en règim de lloguer. És una fundació homologada per la Generalitat de Catalunya com a Promotora Social.

La Fundació Nou Lloc es va crear amb la vocació de facilitar l’accés a l’habitatge a les persones, independentment de les seves condicions econòmiques o socials, i amb la voluntat de coordinar esforços i iniciatives, tant del sector públic com del privat, per satisfer les demandes socials en el camp de l’habitatge.

Actualment la Fundació Nou Lloc ostenta la presidència de COHABITAC, Coordinadora de Fundacions d’Habitatge Social.

Visió

Facilitar a tota persona l’accés a un habitatge, independentment de les seves condicions econòmiques i socials.

Missió

Promoure habitatges amb protecció oficial en règim de lloguer destinat, preferentment, als més joves.

Valors

• Compromís amb aquelles persones que tenen dificultats per accedir a un habitatge de compra o de lloguer a preus de mercat.
  • Cooperació entre les diferents entitats del sector públic i privat per a la coordinació d’esforços i iniciatives que busquin satisfer les necessitats en el camp de l’habitatge.
  • Vocació Social per actuar i també per promoure els canvis socials necessaris per millorar el dret fonamental de tot ser humà de tenir una llar.
  • Innovar aplicant les millores, tant tècniques com de gestió, que facilitin l’anticipació a les necessitats dels llogaters i de la societat en general.
  • Servei a través de la disposició i la voluntat d’atenció a les necessitats dels llogaters i potencials llogaters.
  • Sensibilitzar la societat respecte a les dificultats d’una part important de la població per accedir a un habitatge.

• Pere Esteve Sala, president.
  • Maria Rodríguez Murillo, secretària.
  • Xavier Barata Martí, vocal.
  • Josep Sala Botana, vocal.
  • Carles Sala Roca, vocal.
  • J. Gabriel Martín Aguilar, vocal.

Què fem?

La Fundació Nou Lloc gestiona edificis d’habitatges amb protecció oficial de lloguer, ja siguin promoguts per la pròpia Fundació Nou Lloc, o adquirits a altres promotores socials d’habitatge. L’objectiu és facilitar l’accés a un habitatge a totes les persones independentment de les seves condicions econòmiques i socials.

La Fundació Nou Lloc estableix col·laboracions amb l’administració pública i/o altres organitzacions i entitats per poder dur a terme polítiques de lloguer social.

La Fundació participa en el disseny dels habitatges amb tres objectius: que compleixin amb les necessitats del municipi i els usuaris finals, que els habitatges incorporin criteris que en facilitin la gestió futura; com per exemple, la previsió d’un espai per a la consergeria; i que aquests siguin també accessibles i fàcilment adaptables, a més de respectuosos amb el medi ambient. Així, promocions actualment en gestió com El Triangle o Setúria compten amb una qualificació energètica A.

La Fundació Nou Lloc encarrega la gestió del lloguer a SALAS, una gestora de Sabadell amb més de 30 anys d’experiència en el sector immobiliari.

Treball
en xarxa