Les obres de la primera promoció d’Habitatges de Protecció Social de Cubelles (Bruc) que gestionarà la Fundació Nou Lloc continuen avançant segons el ritme previst. La façana dels edificis es dona per finalitzada, a l’espera de col·locar-hi les finestres i els balcons, i ara els treballs se centren en els interiors: instal·lació de terres, cuines, pintura i acabats.

En una visita d’obres aquest dijous, 19 de setembre, l’Alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, s’ha mostrat molt satisfeta de l’evolució de la promoció, i ha explicat que “tot avança segons el calendari previst, pel que l’objectiu és poder entregar les claus a la primavera”. L’Alcaldessa ha destacat que “ha estat tot un repte tirar endavant la primera promoció d’habitatge social de Cubelles, però ara ja estem a la recta final, contentes per l’efecte que aquests habitatges podran tenir en la qualitat de vida de tantes famílies”.

La promoció s’està duent a terme mitjançant un sistema que incorpora elements prefabricats “una solució constructiva que millora la qualitat dels acabats i que ens permet, alhora, reduir els terminis de construcció”, segons Oscar Navarro, Project Manager de Fundació SALAS, promotora del projecte.

Com accedir a un habitatge de la promoció Bruc

L’Ajuntament ultima la definició dels requisits d’accés als habitatges, “un treball conjunt entre la Fundació SALAS, com a promotora; la Fundació Nou Lloc, que serà l’encarregada de gestionar els habitatges; l’Ajuntament i, finalment, la Generalitat”, segons ha explicat la regidora d’Habitatge, Alexandra Corvillo, que ha afegit que “reflectiran les prioritats que ja va marcar l’Ajuntament, i que posen el focus en el col·lectiu jove, la gent gran i les famílies monomarentals i monoparentals, principalment”. La regidora també ha recordat que l’empadronament a Cubelles, actualment o durant un període en el passat, serà prioritari.

Els habitatges

La promoció està ubicada al solar existent entre l’avinguda Onze de Setembre, el carrer Clot del Bassó i el carrer Rovira i Virgili, i consta de 124 habitatges distribuïts en 4 blocs separats per zones comunitàries.
Els habitatges disposaran d’una superfície total útil d’entre 42,57 m2 i 77,6 m2. Hi haurà 24 pisos d’una habitació, 84 pisos de dues habitacions i 16 pisos de tres habitacions. Tots ells disposaran de terrassa o balcó i de plaça d’aparcament.
La promoció disposarà de la màxima qualificació energètica i comptarà amb un sistema d’aerotèrmia per a la producció d’Aigua Calenta Sanitària (ACS) i climatització (aire fred i calent).

Preu del lloguer

El cost de lloguer d’aquests habitatges oscil·larà entre els 370 i 590 € mensuals, en funció del nombre d’habitacions i dels metres quadrats, un preu que se situa molt per sota de la mitjana del lloguer al municipi, que actualment es troba en els 764 € segons l’estudi elaborat per al Pla Local d’Habitatge.
Es tracta d’un projecte que compte, a més, amb el suport de la Unió Europea a través dels Fons Europeus de recuperació Next Generation i el finançament de l’Institut Català de Finances (ICF).

Com optar-hi?

Per optar als habitatges és imprescindible constar com a sol·licitant al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial.
Per tal de fer la sol·licitud al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial cal demanar hora a l’Oficina Comarcal d’Habitatge. Es pot fer telefònicament (en horari de dilluns a divendres, de 10.00 a 13.00 h), trucant al 938100400 i marcant # i l’extensió 1141, o a través dels enllaços:

Cita per a l’oficina de l’OPIC a Cubelles

Cita per a l’oficina del Consell Comarcal a Vilanova i la Geltrú

Tota la informació està disponible al web www.cubelles.cat/habitatge

Informació relacionada: https://canalblau.tv/2024/09/19/avancen-a-bon-ritme-els-pisos-de-lloguer-social-de-cubelles/