Les Oliveres

En procés de construcció

Promoció habitatge social

Les Oliveres són 192 habitatges de lloguer social amb Protecció Oficial situats a la zona del Pla Parcial 10, entre els barris de Bonavista i Campclar de Tarragona.

La promoció està formada per dos edificis amb habitatges de 1, 2 o 3 dormitoris, zona comunitària enjardinada, places d’aparcament i trasters.

Els habitatges tenen una superfície total útil d’entre 38,68 m2 i 75,42m2. A més, són accessibles i fàcilment adaptables, perquè totes les persones residents puguin fer-ne ús.

Les Oliveres és una promoció sobre sòl públic cedit per l’Ajuntament de Tarragona a través d’SMHAUSA amb un dret de superfície a 75 anys -prorrogable fins a 99 anys- a la Fundació SALAS com a promotora del projecte; i a la Fundació Nou Lloc que gestionarà els lloguers.

Els habitatges han d’estar adjudicats als usuaris abans del juny de 2026. Les persones interessades hauran de complir els requisits que la futura convocatòria determini.

Qualificació energètica AA

Les Oliveres és una promoció que, es preveu, compti amb certificació energètica AA per emissions de CO2 i per despesa energètica.

Entre altres característiques, els edificis disposaran d’un sistema d’aerotèrmia per a la producció d’Aigua Calenta Sanitària (ACS) i climatització (aire fred i calent), elements que suposen un gran rendiment energètic i una reducció de les emissions de CO2.

Un projecte dels Next Generation

Les Oliveres és una promoció finançada per la Unió Europea a través dels Fons Europeus Next Generation.

A més, Les Oliveres compta amb el finançament de l’Intitut Català de Finances (ICF).