S’han iniciat les obres de la promoció social Ponent els lloguers de la qual gestionarà la Fundació Nou Lloc.

Aquesta promoció està situada en el Camí de la Serra de Ponent, en el barri de la Serra de Can Riera del municipi de Palau-solità i Plegamans (Barcelona).

El projecte inclou la construcció de 52 habitatges de protecció oficial (HPO) en règim de lloguer, distribuïdes en dos edificis. Els pisos comptaran amb 1, 2 i 3 dormitoris i disposaran d’espais exteriors: grans patis en els habitatges de planta baixa i terrasses en els superiors.

Ponent destaca per la seva qualificació energètica AA, la més alta en eficiència energètica, subratllant així el compromís amb la sostenibilitat i l’eficiència. A més, la promoció inclourà un espai comunitari amb zones verdes d’ús per als residents, 52 places d’aparcament per a automòbils i estacionaments per a bicicletes.

La construcció de Ponent es durà a terme mitjançant un sistema industrialitzat que reduirà els residus, millorarà la qualitat dels acabats i escurçarà els temps de construcció.

Aquest projecte es desenvolupa sobre un terreny públic cedit per l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, amb un dret de superfície a favor de Fundació SALAS, que s’encarregarà de la promoció i construcció dels habitatges, que posteriorment seran gestionats per la Fundació Nou Lloc.

A més, Ponent té concedida una subvenció dels Fons Next Generation amb la qual es podran fer front part de les obres que s’espera que finalitzin l’any 2026, oferint noves oportunitats de lloguer social als ciutadans de Palau-solità i Plegamans.