Dissabte 25 de març s’ha celebrat l’acte de primera pedra de la promoció Cubelles, la qual comptarà amb 124 habitatges de lloguer social al municipi. El nou projecte es portarà a terme gracies a la col·laboració publico-privada entre l’Ajuntament de Cubelles, la Fundació SALAS com a promotora i la Fundació Nou Lloc, que s’encarregarà de gestionar els lloguers.

A l’acte han assistit el Conseller de Territori, Juli Fernández; la Secretària general d’Habitatge, Marina Berasategui; l’alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll; la regidora d’Habitatge, Alexandra Corvillo; el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez; la directora de la promoció i patrona de la Fundació SALAS, Clara Muñoz, el secretari i patró de la Fundació SALAS, José Miguel Deus; i el President de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve.

En concret, Cubelles, ubicada a l’avinguda Onze de Setembre, nº74, entre els carrers Clot del Bassó i Rovira i Virgili. la conformen 4 edificis que, en conjunt, sumen 124 habitatges de lloguer social. Els habitatges, en sí, disposen d’entre 1 i 3 dormitoris, tots ells amb terrassa o balcó i amb plaça d’aparcament inclosa en els preus, els quals varien entre els 260 i 500 euros, aproximadament.

Pel nostre president, Pere Esteve, Cubelles és exemple de la feina que es pot arribar a fer gràcies a la col·laboració publico-privada: “és un orgull i un plaer compartir aquestes experiències i projectes; tant amb l’Ajuntament que facilita l’accés al sòl, com amb la Generalitat que en facilita el seu finançament i subvenció. Amb aquesta col·laboració, podem posar al mercat habitatges socials per donar cobertura a les necessitats de la població”

Per la seva part, el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez, ha destacat que “aquest edifici és el primer que fem a Cubelles i formarà part d’un projecte que estem implantant a tota Catalunya. La promoció de Cubelles és un exemple d’un model de col·laboració públic-privada que ens permetrà incorporar en el mercat uns habitatges de lloguer social amb unes condicions i qualitats excepcionals, tant pel que fa a materials com a la seva doble qualificació energètica AA+”.

L’alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, s’ha mostrat molt satisfeta per poder fer realitat la primera promoció d’habitatge públic al municipi. “Aquesta obra és una victòria per la vila que ajudarà a garantir el dret a l’habitatge dels nostres ciutadans i ciutadanes i afavorirà la regulació dels preus de lloguer del mercat”.

Per finalitzar els parlaments, el conseller de Territori, Juli Fernández, ha detallat que “la Generalitat aporta una ajuda econòmica de gairebé 6 milions d’euros per finançar el projecte i que pugui haver-hi una reducció de costos per tal que els preus del lloguer siguin més assequibles”.

A més, durant l’acte, les autoritats presents han preparat una capsula que han soterrat amb un diploma signat pel conseller de Territori, l’alcaldessa i els presidents de la Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc. Junt amb el diploma, a la càpsula també s’han incorporat: el diari del dia, una fotografia de les autoritats, i unes monedes de curs legal.