Divendres 14 de juliol ha tingut lloc la celebració de l’acte d’entrega de claus de Xaloc, la promoció de lloguer social que gestionarà la Fundació Nou Lloc durant els propers 75 anys. Un projecte resultant de la col·laboració entre l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, la Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc, amb objectiu d’impulsar habitatge assequible i facilitar-ne l’accés a la població del municipi.

Durant l’acte, el President de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve, ha donat la benvinguda a les veïnes i veïns a la que serà la seva nova llar a partir d’avui. A més, ha assenyalat “l’èxit de la col·laboració públic-privada per a dur a terme aquest projecte en el qual l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes aporta el sòl a través d’un dret de superfície durant 75 anys que ha permès a la Fundació SALAS promoure el projecte i a la Fundació Nou Lloc gestionar els lloguers”. En aquesta línia, també ha destacat el paper fonamental de l’Institut Català de Finances i la Generalitat que han facilitat el seu finançament i subvenció.

A l’acte d’entrega també han estat presents l’Alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, la Regidora d’Habitatge, Ana Herrera, la Directora de la promoció i Patrona de la Fundació SALAS, Clara Muñoz, així com el Secretari i Patró de la Fundació SALAS, José Miguel Deus.

43 habitatges amb la màxima qualificació energètica

La promoció la composen 43 habitatges de lloguer social de 2 i 3 dormitoris, tots ells amb terrasses o patis, a més de pàrquing i trasters en el mateix edifici. Dos dels habitatges, així com les zones comunes i les immediacions de la promoció, han estat adaptats perquè totes les persones, independentment de quines siguin les seves condicions físiques, puguin fer-ne ús.

Xaloc destaca, també, per comptar amb una qualificació energètica AA, la màxima possible que atorga l’Institut Català de l’Energia (ICAEN). Una qualificació obtinguda per disposar d’instal·lacions d’eficiència energètica com plaques solars fotovoltaiques, un sistema d’aerotèrmia per a la producció d’aigua calenta sanitària i climatització (aire fred i calent) i la incorporació de gelosies i cossos sortints que permeten el control solar i eviten el sobreescalfament de la façana.

Més sobre la Fundació Nou Lloc

La Fundació Nou Lloc, nascuda l’any 2006, és una entitat sense ànim de lucre homologada per la Generalitat de Catalunya com a Promotora Social que te com a missió principal la gestió d’habitatges de lloguer social arreu del territori català.

Actualment, la Fundació Nou Lloc gestiona un total de 278 habitatges en diferents municipis d’arreu de Catalunya. A aquests, s’hi sumaran uns altres 173 pisos de lloguer social que entregarà aquest 2023. Alhora, té previstos nous projectes per continuar ampliant el parc públic d’habitatge de Catalunya.

Notícies relacionades: Sant Pere de Ribes ha entregat les claus de la primera promoció d’habitatge públic (Canal Blau)