Dissabte 17 de desembre s’ha produït l’entrega de claus de Terral, la promoció que gestiona la Fundació Nou Lloc junt amb la Fundació Família i Benestar Social a Sitges.

Terral, en si, compta amb 63 llars: 62 que estan destinades a lloguer social i una que passa a ser gestionada directament per Serveis Socials de l’Ajuntament de Sitges.

La promoció és el resultat de la col·laboració publicoprivada entre el consistori de Sitges, la Fundació SALAS, impulsora del projecte, i les entitats Fundació Nou Lloc i Fundació Família i Benestar Social, que gestionaran durant 75 anys els lloguers.

L’acte ha comptat amb l’assistència del president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez; el patró delegat de la Fundació SALAS, José Miguel Deus; el president de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve; el president de la Fundació Família i Benestar Social, Josep Maria Puig; l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell; i la regidora d’habitatge, Júlia Vigó.

​​​​​​​Terral, ubicada al carrer Felip Font i Falp, la formen 4 edificis amb la màxima qualificació energètica (AA). Els pisos de 2, 3 i 4 habitacions, compten, tots ells, amb zones exteriors, plaça d’aparcament i traster.

Un exemple de col·laboració publicoprivada

Terral ha estat possible gràcies a la col·laboració publicoprivada entre l’Ajuntament de Sitges, la Fundació SALAS, la Fundació Nou Lloc i la Fundació Família i Benestar Social.

El consistori ha cedit un dret de superfície a la Fundació SALAS, qui s’ha encarregat de desenvolupar la promoció. Ara, seran la Fundació Nou Lloc i la Fundació Família i Benestar Social les encarregades de gestionar els lloguers durant els pròxims 75 anys. Terral, a més, ha estat subvencionada pel Pla estatal de l’habitatge 2018 – 2021 i ha comptat amb el finançament de la banca ètica Triodos Bank.

Gràcies a aquesta col·laboració, s’ha pogut lliurar la promoció en menys de 30 mesos a Sitges, un dels municipis amb el preu per metre quadrat més elevat del país. En particular, els lloguers de Terral ronden els 7 euros el metre quadrat, la meitat del que costen els lloguers al mercat lliure de Sitges.

105 habitatges a Sitges al 2022

Als 62 habitatges de Terral recentment entregats, han de sumar-se els 43 habitatges de la promoció Marinada, també de lloguer social, que es van lliurar el mes de maig passat. Així doncs, la Fundació Nou Lloc ha lliurat 105 habitatges al municipi de Sitges enguany.

En tractar-se, la nostra fundació, d’una entitat sense ànim de lucre, el 30% del benefici que es generi de l’explotació dels lloguers es revertirà íntegrament a construir nou habitatge social.