Prop de 130 famílies han realitzat una primera visita a les obres d’Edifici Àgora, la promoció veïna d’Edifici Atrium, ubicades a Martorell

Ambdues promocions d’Habitatge amb Protecció Oficial (HPO) han estat impulsades per la Fundació SALAS, amb el suport de l’Ajuntament de Martorell

La Fundació Nou Lloc serà l’encarregada de gestionar els lloguers socials d’Edifici Atrium

Dissabte 11 de març els propietaris d’Edifici Àgora han realitzat la primera visita a les obres de la construcció de la promoció: 130 Habitatges amb Protecció Oficial (HPO), en règim de compravenda, en el nou barri de la Sínia de Martorell. Aquests es troben  al costat de la promoció Edifici Atrium, conformada per 130 habitatges de lloguer social amb protecció oficial que gestionarà la Fundació Nou Lloc.

La Fundació SALAS, amb el suport de l’Ajuntament de Martorell, és l’encarregada de promoure i desenvolupar Edifici Àgora i Edifici Atrium, i, en el cas d’aquesta última, gestionarà els seus lloguers la Fundació Nou Lloc. Ambdues fundacions estem certificades com a promotores socials i som membres de la Coordinadora de Fundacions d’habitatge social de Catalunya (COHABITAC). A més, actualment la Fundació SALAS i la Fundació Nou Lloc tenim signat un conveni amb l’Ajuntament de Martorell per promoure fins a 250 habitatges de lloguer social dels quals Edifici Atrium n’és la primera promoció.

En si, els edificis Àgora i Atrium formen part del nou projecte de desenvolupament del barri de la Sínia impulsat per l’Ajuntament de Martorell, on s’estan edificant bona part dels 1.100 habitatges previstos, dels quals 330 habitatges seran amb algun règim de protecció. Ambdues promocions van començar la seva construcció el setembre de 2021 i està prevista la seva entrega pel segon semestre de 2023.

L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha remarcat que els habitatges estan avançant a molt bon ritme i que ben aviat els propietaris ja s’hi podran traslladar: “Martorell és el municipi de Catalunya que està promovent més habitatges de protecció oficial per cada 1.000 habitants, garantint l’accés a l’habitatge de les famílies del nostre poble. Estem molt contents i orgullosos que aquest estiu, amb l’entrega dels habitatges de l’edifici Àgora, començaran 130 projectes de vida a la Sínia, un barri nou, modern i amb les millors condicions de qualitat i benestar”.

Per la seva part, el president de la Fundació SALAS, Manel Rodríguez, ha destacat sobre les promocions d’HPO que son “el resultat d’un treball exemplar de col·laboració publico-privada. Junts hem fet possible la promoció i construcció d’aquest edifici d’habitatges en venda, Àgora, junt a l’edifici en construcció d’habitatges en lloguer, Atrium, que entregarem a la tardor. Tots dos formen part d’un gran projecte que estem implantant a tota Catalunya. Aquesta col·laboració ens permet aportar al mercat uns Habitatges de Protecció Oficial amb unes condicions i qualitats excepcionals, tant pel que fa a materials com a la seva doble qualificació energètica AA+ per emissions de CO₂ i per despesa energètica, i a un preu molt assequible, únic al mercat. Tot un èxit que esperem poder repetir en el futur”.

El nou barri de la Sínia

A més dels habitatges, el nou barri de la Sínia compta amb un 88% de superfície d’espai públic, on s’està construint un nou eix comercial, zona d’oficines i serveis i una àrea d’equipaments públics: “Comptem amb espais reservats per a construir un Centre d’Atenció Primària, una llar d’infants i un centre d’ensenyament de primària i secundària; tot i que encara no és definitiu, sí que tenim aquest sòl reservat per aquests propòsits”, explica Xavier Fonollosa.

El barri també compta amb el Parc Central, un gran espai públic de 20.000 m² amb zones de jocs infantils, espais verds i zones per a vianants, que uneix els barris de Martorell.