Manel Rodríguez, expresident de la Fundació SALAS, entitat amb la qual la Fundació Nou Lloc col·labora en diverses promocions d’habitatge, ha concedit una entrevista al diari El Confidencial on ha realitzat una radiografia actual del sector de l’habitatge social.

Una entrevista en la que Rodríguez ha destacat el paper de la Fundació Nou Lloc com a entitat clau per a l’impuls d’habitatge de lloguer social a preus assequibles.

“Amb la fundació, ens centrem en el desenvolupament de l’habitatge més social. El que defensem és que, si es mantenen les ajudes públiques i els préstecs tous canalitzats a través de l’ICO o l’ICF, podem generar promocions que no necessiten grans aportacions de capital. A més, les fundacions, els primers 25 o 30 anys ens dediquem a pagar el préstec hipotecari, però a partir de l’any 30, en el cas d’una fundació, els lloguers es destinen íntegrament a generar nou habitatge social”.

En aquesta línia, Manel Rodríguez ha destacat un cas d’èxit com és el de El Triangle del 22@, la promoció de 53 habitatges de lloguer que la Fundació Nou Lloc gestiona a Barcelona y que, com diu, ha permès que 53 famílies puguin accedir a un habitatge assequible gràcies a un acord publicoprivat amb l’Ajuntament de Barcelona.

Notícia relacionada: