La cadena local Betevé s’ha fet eco de l’inici d’obres de la promoció de 44 habitatges amb protecció oficial (HPO) que la Fundació Nou Lloc impulsa, de la mà de Fundació SALAS i l’Ajuntament de Barcelona, entre els carrers Sant Martí i Sant Rafael de Barcelona, al barri del Raval.

Durant l’informatiu del 2 de maig han donat a conèixer el projecte que es construirà en ple cor del barri, on l’oferta d’habitatge, i especialment d’habitatge assequible, és escassa.

La promoció la conformen 44 habitatges de lloguer d’1 i 2 dormitoris que, es preveu, tindran uns preus d’entre 350 i 500 euros mensuals.

L’edifici es completa amb 44 trasters i instal·lacions d’eficiència energètica, com plaques solars i climatització centralitzada, que li atorguen a la promoció la màxima qualificació energètica (AA).

A més, es preveu que l’Ajuntament de Barcelona adquireixi el local en planta baixa per a ús esportiu municipal.

Una promoció del Conveni ESAL

La promoció es construeix sobre sòl públic que l’Ajuntament de Barcelona ha cedit a la Fundació Nou Lloc i a la Fundació SALAS, qui, constituïdes en una UTE (Unió Temporal d’Empreses), impulsessin el projecte. A més, la Fundació Nou Lloc s’encarregarà, durant 99 anys, de la gestió dels lloguers.

Aquest projecte s’emmarca en el pla del Conveni ESAL, un acord signat l’any 2020 entre l’Ajuntament de Barcelona i entitats socials per a impulsar habitatge assequible a la ciutat.

A més, la promoció comptarà amb el finançament dels Fons Europeus de Recuperació Next Generation.

Es preveu que els habitatges puguin lliurar-se l’any 2025!