L’Alcaldessa de Cubelles, Rosa M. Fonoll; la Regidora d’Habitatge de l’Ajuntament de Cubelles, Alexandra Corvillo; el President de la Fundació Nou Lloc, Pere Esteve; i la Directora de promoció social de la Fundació SALAS, Clara Muñoz, han visitat les obres de la promoció Cubelles.

Aquesta és la primera promoció d’Habitatge amb Protecció Oficial (HPO) que s’impulsa al municipi de Cubelles.

El projecte és resultant de la col·laboració entre l’Ajuntament de Cubelles, la Fundació SALAS com a promotora i la Fundació Nou Lloc com a gestora dels 124 habitatges de lloguer.

Un projecte que compta, a més, amb el suport dels Fons Europeus de Recuperació Next Generation i el finançament de l’Institut Català de Finances (ICF).

Aquesta promoció, la conformen 4 blocs d’habitatges d’1, 2 i 3 dormitoris, tots ells amb terrassa o balcó, zona comunitària, places d’aparcament i instal·lacions d’eficiència energètica que li confereixen a la promoció la màxima qualificació energètica (AA), com plaques solars i sistema d’aerotèrmia per a la producció d’Aigua Calenta Sanitària (ACS) i climatització freda i calenta.

La promoció destaca, també, por construir-se, en part, mitjançant un sistema d’industrialització, “una solució que, tot i que encareix una mica el preu de l’obra, ens permet millorar la qualitat dels acabats, les condicions de treball dels treballadors i reduir el temps de construcció respecte d’una obra tradicional”, segons Clara Muñoz, Directora de Promoció Social de la Fundació SALAS, que ha detallat durant la visita que “mentre s’estan construint façanes i estructures aquí, a la fàbrica s’estan executant els banys industrialitzats que posteriorment s’instal·laran a l’estructura”.

L’Alcaldessa, Rosa Fonoll, s’ha mostrat molt satisfeta amb l’evolució de les obres “que ja van prenent forma sis mesos més tard del seu inici”, i ha afegit que “és una satisfacció enorme pensar que, en menys d’un any si tot va com està previst, la ciutadania de Cubelles podrà estar vivint ja en aquest espai”. Per la seva banda, la regidora d’Habitatge, Alexandra Corvillo, ha explicat que l’Ajuntament treballa a hores d’ara en l’elaboració de les bases d’accés als habitatges, “que tenen per objectiu que les persones joves, les famílies monomarentals i monoparentals i la gent gran pugui quedar-se a desenvolupar les seves vides a Cubelles, ja que ara mateix, molts d’ells, es veuen asfixiats pel preu del mercat del lloguer”.

La primera pedra de la promoció es va col·locar el març de 2023. Ara, les obres avancen a bon ritme i amb previsió de finalitzar l’any 2025.

Preu del lloguer

El cost de lloguer d’aquests habitatges oscil·larà entre els 260 i 500€ mensuals (més despeses comunitàries), en funció del nombre d’habitacions i dels metres quadrats, un preu que se situa molt per sota de la mitjana del lloguer al municipi, que actualment es troba en els 764€ segons l’estudi elaborat per al Pla Local d’Habitatge.

Com accedir a un habitatge de la promoció?

Per a optar als habitatges cal complir dues condicions generals:

• Complir els requisits de sol·licitant d’habitatge amb protecció oficial (ser major d’edat o estar emancipat, complir el límit d’ingressos, etc.). Es pot consultar tota la documentació necessària i tots els requisits aquí
  • Estar inscrit al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial.
    Per registrar-se, cal demanar hora a l’Oficina Comarcal d’Habitatge. Es pot fer telefònicament (en horari de dilluns a divendres, de 10.00 a 13.00 h), trucant al 938100400 i marcant #  i l’extensió 1141, o a través dels enllaços:

Cita per a l’oficina de l’OPIC a Cubelles

Cita per a l’oficina del Consell Comarcal a Vilanova i la Geltrú

Una vegada inscrits en el Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial, cada projecte o promoció té unes condicions específiques que també s’han de complir. Actualment, s’està treballant en aquestes bases, de les quals l’Ajuntament informarà durant la darrera etapa de les obres.