Del 7 al 9 de juny la Fundació Nou Lloc, com a entitat que forma part de COHABITAC, estarà present a l’international Social Housing Festival (ISHF) que se celebrarà a la fira de Barcelona

Entre les activitats que organitza la fundació, oferirà la possibilitat de realitzar, el proper 8 de juny a les 18:45h, una visita guiada a Xaloc i Terral, les nostres promocions de lloguer social a Sant Pere de RIbes i Sitges respectivament.

L’ISHF és promogut per Housing Europe, la Federació Europea d’Habitatge Públic, Cooperativa i Social, i dels seus membres i aliats, presents en 25 països i que abasten 25 milions d’habitatges que comprenen l’11% del parc d’habitatges de la Unió Europea.

Activitats de la Fundació Nou Lloc i COHABITAC

Durant el festival, la Fundació Nou Lloc participarà com a membre de COHABITAC en l’organització d’una taula rodona de debat, a més de la visita guiada a les nostres promocions Xaloc i Terral. Alhora, també s’habilitarà un stand per a donar informació continua a tots els interessats.

La taula rodona de debat porta el nom de Provision of social and affordable housing by non-profits: a roadmap for Spain, esdeveniment coorganitzat amb ProVivienda (Madrid), associació que treballa pel dret a l’habitatge. Aquesta taula comptarà amb la participació de: Núria Lambea (doctora cum laude en Dret amb esment internacional, Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV), i l’aportació de Clúid Housing, organització benèfica irlandesa sense ànim de lucre que ofereix més de 10.000 habitatges assequibles i d’alta qualitat. Considerem que aquest fòrum és una excel·lent oportunitat per a intercanviar idees i experiències amb altres experts en el camp de l’habitatge i aprendre d’ells.

L’habitatge social: un repte de present i de futur

El Festival Internacional de l’Habitatge Social té com a objectiu impulsar propostes de polítiques públiques que permetin donar resposta a les necessitats del present i del futur. En sí, pretén servir de referència, tant per aquells assistents que desitgin ampliar el parc públic d’habitatge, com per als que es proposin rehabilitar-ho.

Tot, per tal d’assegurar sistemes d’habitatge més igualitaris, sostenibles amb el medi ambient i resilients.