Xavier Fonollosa, Alcalde de Martorell, acompanyat per diversos membres del consistori, ha visitat aquest dimarts, 15 de novembre, les obres de l’Edifici Àgora i l’Edifici Atrium, que en total sumen 260 habitatges de protecció oficial promoguts per la Fundació SALAS. Durant la visita, l’alcalde ha estat acompanyat per Pere Esteve, President de la Fundació Nou Lloc, entitat que gestionarà els lloguers de l’Edifici Atrium; Clara Muñoz, Directora de promoció social de la Fundació SALAS; i Javier Puig, Project Manager de SALAS.

La jornada institucional ha començat amb una visita a les obres de la promoció Edifici Atrium, que comptarà amb 130 habitatges de lloguer amb protecció oficial. Aquesta promoció està sent promoguda gràcies a Fundació SALAS i, en un futur, serà Fundació Nou Lloc qui gestioni els seus lloguers. En concret, l’Edifici Atrium comptarà amb pisos d’1 a 4 dormitoris i tots ells disposaran de places d’aparcament, trasters i espais exteriors. A més, la promoció tindrà una àmplia zona comunitària i comptarà amb qualificació energètica AA.

L’alcalde ha explicat que, “a finals d’aquest any o principis del vinent aprovarem les bases per a optar a un d’aquests pisos de lloguer. Tota aquella persona que hi tingui interès haurà d’inscriure’s al Registre Oficial de Sol·licitants d’Habitatge de Protecció Oficial. Qui hi estigui inscrit fa més d’un any, haurà de renovar la inscripció”.

Després de l’Edifici Atrium, han visitat les obres de l’Edifici Àgora, 130 habitatges en règim de venda en protecció oficial promogudes, també, per la Fundació SALAS. En aquest cas, també es tracta d’una promoció amb habitatges d’1 a 4 dormitoris, trasters, places d’aparcament, una àmplia zona comunitària i amb la màxima qualificació energètica, una AA.

Per part seva, Fundació SALAS i Fundació Nou Lloc tenen signat, en l’actualitat, un conveni amb el Ajuntament de Martorell per a promoure fins a 250 habitatges de lloguer social, de les quals les 130 de Edifici Atrium són les primeres. Això, amb l’objectiu de garantir l’accés a l’habitatge a la població.

260 habitatges en el nou barri de La Sínia

Edifici Atrium i Edifici Àgora són dues promocions d’habitatge amb protecció oficial, impulsades amb el suport del Ajuntament de Martorell i que se situen en el nou barri de La Sínia, a Martorell. Aquest districte de nova creació, el qual comptarà amb al voltant de 1.100 habitatges, disposarà també d’un eix comercial, zona d’oficines i tot tipus de servicis, així com amb el Parc Central, un espai públic de 20.000 m² de zones verdes que uneixen a la Sínia amb els principals barris de Martorell.

Durant la visita institucional a les promocions Edifici Atrium i Edifici Àgora, en el barri de La Sínia, també han estat presents els membres del Ajuntament de Martorell: Albert Fernández, regidor de Planificació Urbanística, Medi Ambient, Habitatge i Coordinador de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat; Elisabet Plaza, regidora de Serveis Municipals i Via Pública; Rosa Cadenes, regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme; Rodrigo Alaminos, coordinador general del consistori; i Cristina Benítez, Coordinadora Jurídica Administrativa de Territori i Sostenibilitat.